RSS

Grøn fiskecurry

16 Sep

1 person

  • 125-150 g torsk i mindre stykker
  • ½-1 ts st. koriander
  • ½ ts sennepsfrø
  • 1/4 lille ts fennikelfrø
  • 1 lille ds. kokosmælk (1,3 dl)
  • Olie til stegning

Krydderpasta

  • 1 fed hvidløg
  • 2 forårsløg, grofthakkede
  • ½ cm ingefær
  • ½ grøn chili uden kerner
  • 2 ts olie
  • Salt

Blend ingredienserne til pastaen i en mini-hakker.

Varm olie til stegning i en gryde ved middel varme. Tilsæt koriander, fennikelfrø og sennepsfrø og rør rundt i 30 sek.

Tilsæt krydderpastaen og svits den i 2 min.

Tilsæt kokosmælken, og lad saucen koge under låg i 4 min.

Tilsæt 1/4 dl vand og kog videre uden låg i 4 min.

Kom fisken i lad simre ved meget lav varme til fisken er klar, ca. 5-6 min (evt. mere hvis det er tykke stykker, op til 10 min.)

Serveres med ris.

Frit efter: Vores Indiske Køkken – Spis Indisk Mad på Dansk af Divya Das og Manu Sareen

 
Skriv en kommentar

Posted by på 16/09/2010 in Fisk, Hovedret, Sauce

 

Skriv et svar

 
